Make Engineering Students Collaborate

Abstract : Even today, the majority of university courses still consist of lectures complemented with exercises. Lectures serve to convey theoretical knowledge, whereas in exercises students work on assignments to consolidate the knowledge they have acquired during lectures, and to relate their knowledge to daily practice. Cooperative Knowledge Spaces will support natural learning scenarios in a virtual environment. This paper describes the experiences of a study held to evaluate a cooperative knowledge space equipped with teaching material of a presence lesson.
Type de document :
Communication dans un congrès
Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 6 p., 2007
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [10 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00197256
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 14 décembre 2007 - 14:54:53
Dernière modification le : samedi 16 décembre 2017 - 07:18:04
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 07:39:11

Fichier

114_Final_Paper.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00197256, version 1

Collections

Citation

Sabine Cikic, Sabina Jeschke, Nadine Ludwig, Uwe Sinha, Christian Stelzer, et al.. Make Engineering Students Collaborate. Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 6 p., 2007. 〈hal-00197256〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

216

Téléchargements de fichiers

339