Une approche pro-pédagogique du diagnostic cognitif dans les STI: conception, formalisation, et implémentation - TeLearn Accéder directement au contenu
Autre Publication Scientifique Année : 2005

Une approche pro-pédagogique du diagnostic cognitif dans les STI: conception, formalisation, et implémentation

Résumé

In an Intelligent Tutoring System (ITS), issues related to the design and the implementation of the cognitive diagnosis (DC) of learner's behavior is addressed intuitively according to the specific goals of this STI. From a purely operational viewpoint, this approach is not really bad since the STIs arising from it, "work". However, when it comes to give to DC a pedagogical dimension in the human tutors, a look into perspective on more fundamental considerations promotes reflection in this direction. This thesis formulates, formalizes and implements explicitly a “pro-pedagogical” dimension of the DC in the STI.
Fichier principal
Vignette du fichier
Tchetagni-Josephine-PhDthese-2005.pdf (3.84 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00257165 , version 1 (18-02-2008)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00257165 , version 1

Citer

Josephine Tchetagni. Une approche pro-pédagogique du diagnostic cognitif dans les STI: conception, formalisation, et implémentation. 2005. ⟨hal-00257165⟩

Collections

TELEARN TICE TEL
84 Consultations
397 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More