Une approche pro-pédagogique du diagnostic cognitif dans les STI: conception, formalisation, et implémentation

Abstract : In an Intelligent Tutoring System (ITS), issues related to the design and the implementation of the cognitive diagnosis (DC) of learner's behavior is addressed intuitively according to the specific goals of this STI. From a purely operational viewpoint, this approach is not really bad since the STIs arising from it, "work". However, when it comes to give to DC a pedagogical dimension in the human tutors, a look into perspective on more fundamental considerations promotes reflection in this direction. This thesis formulates, formalizes and implements explicitly a “pro-pedagogical” dimension of the DC in the STI.
Type de document :
Autre publication
Ph. D. Thesis in cognitive informatics, Department of computer sciences, Unversité du Québec à Mo.. 2005
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [179 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00257165
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : lundi 18 février 2008 - 15:41:34
Dernière modification le : vendredi 27 mars 2015 - 14:57:38
Document(s) archivé(s) le : jeudi 20 mai 2010 - 22:39:26

Fichier

Tchetagni-Josephine-PhDthese-2...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00257165, version 1

Collections

Citation

Josephine Tchetagni. Une approche pro-pédagogique du diagnostic cognitif dans les STI: conception, formalisation, et implémentation. Ph. D. Thesis in cognitive informatics, Department of computer sciences, Unversité du Québec à Mo.. 2005. 〈hal-00257165〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

191

Téléchargements de fichiers

312