Making online-courses more learner centred, more learner drivenand more social

Abstract : This contribution focuses the question if is it possible at all to follow eLearning 2.0 paradigm using a state of the art learning management system or do we have to replace well established tools in order to advance eLearning. How can teachers develop their online courses regarding to eLearning 2.0 perceptions? During the last years the author tried to enhance her online courses to make them more learner centred, learner driven and social. Her substantial experiences are summarized.
Type de document :
Communication dans un congrès
Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 5 p., 2007
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [2 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00257137
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : lundi 18 février 2008 - 15:40:57
Dernière modification le : lundi 16 octobre 2017 - 11:20:14
Document(s) archivé(s) le : jeudi 20 mai 2010 - 19:04:49

Fichier

240_Final_Paper.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00257137, version 1

Collections

Citation

Claudia Steinberger. Making online-courses more learner centred, more learner drivenand more social. Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 5 p., 2007. 〈hal-00257137〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

273

Téléchargements de fichiers

163