Multicultural Classroom - The Potential of ICT for Intercultural Integration of Children in Primary Schools

Abstract : Migration is a worldwide phenomenon these days. Thus schools and in particular primary schools have to face the challenge of multicultural classrooms. Information and communication technologies can support the integration process of those children, as they can contribute to the main issues of intercultural integration.
Type de document :
Communication dans un congrès
Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 4 p., 2007
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [8 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00257131
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : lundi 18 février 2008 - 15:40:54
Dernière modification le : vendredi 27 mars 2015 - 14:57:36
Document(s) archivé(s) le : jeudi 20 mai 2010 - 22:33:48

Fichier

222_Final_Paper.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00257131, version 1

Collections

Citation

Marianne Ebenhofer, Anton Knierzinger. Multicultural Classroom - The Potential of ICT for Intercultural Integration of Children in Primary Schools. Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 4 p., 2007. 〈hal-00257131〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

238

Téléchargements de fichiers

392