Can Language and Culture Go Hand in Hand? Cross- Linguistic Influence in the L2 Acquisition Process

Abstract : Can Language and Culture go Hand in Hand? Using examples of Japanese as L1 and English as L2, we seek to demonstrate how transfer and interference from one's native language can impact expression in a language being acquired. We make some suggestions as to how to tackle transfer and interference, and briefly discuss the potential of further research to this effect in CALL.
Type de document :
Communication dans un congrès
Japan Association for Language Teaching (JALT), 2005, Tokyo, Japan. 11 p., 2005
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [19 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00197419
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 14 décembre 2007 - 15:18:50
Dernière modification le : vendredi 27 mars 2015 - 14:57:31
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 07:58:16

Fichier

Allard2005.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00197419, version 1

Collections

Citation

Daniele Allard, Riichiro Mizoguchi, Jacqueline Bourdeau. Can Language and Culture Go Hand in Hand? Cross- Linguistic Influence in the L2 Acquisition Process. Japan Association for Language Teaching (JALT), 2005, Tokyo, Japan. 11 p., 2005. 〈hal-00197419〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

230

Téléchargements de fichiers

172