Participatory Design for Developing Web Services Supporting Learning in Communities of Practice: the Example of PALETTE

Abstract : The paper aims at showing how Participatory Design contributes to the understanding of learning processes related to Communities of Practice (CoPs) and, at the same time, to the design and implementation of Web Services to support organisational and individual learning in CoPs. This research builds on the European PALETTE project.
Type de document :
Communication dans un congrès
Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 9 p., 2007
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [14 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00197278
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 14 décembre 2007 - 14:56:45
Dernière modification le : jeudi 12 juillet 2018 - 01:34:20
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 07:42:46

Fichier

155_Final_Paper.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00197278, version 1

Collections

Citation

Bernadette Charlier, Liliane Esnault, France Henri, Christine Vanoirbeek. Participatory Design for Developing Web Services Supporting Learning in Communities of Practice: the Example of PALETTE. Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 9 p., 2007. 〈hal-00197278〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

287

Téléchargements de fichiers

118