C. Ferraris, C. Martel, and L. Vignollet, LDL for Collaborative Activities, Handbook of Visual Languages in Instructional Design: Theories and Practices. Hershey, PA: Idea Group, 2007.

S. Michelet, J. M. Adam, and V. Luengo, Adaptive learning scenarios for detection of misconceptions about electricity and remediation, Interactive Computer Aided Learning, pp.27-29, 2006.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190713

R. Koper and C. Tattersall, Learning Design, A Handbook on Modeling Delivering Networked Education and training, pp.1-40, 2005.

C. Martel, L. Vignollet, C. Ferraris, J. P. David, and A. Lejeune, Modeling Collaborative Learning Activities on e-Learning Platforms, Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06), pp.707-709, 2006.
DOI : 10.1109/ICALT.2006.1652540

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00962007

D. Psillos, Enseigner l'électricité élémentaire, Résultats de recherche en didactique de la physique au service de la formation des maîtres, 1998.

D. Shipstone, C. Von-rhoneck, W. Jung, C. Karqvist, J. Dupin et al., A study of students??? understanding of electricity in five European countries, International Journal of Science Education, vol.6, issue.3, pp.303-316, 1988.
DOI : 10.1119/1.13226

E. Barth and E. Krabbe, From axiom to Dialogue, 1982.
DOI : 10.1515/9783110839807

G. Molinatti, Préfiguration d'un protocole de débat lycéen sur des questions socio-scientifique relatives au développement des neurosciences, pp.241-24812, 2005.

M. Linard, Concevoir des environnements pour apprendre : l'activité humaine, cadre organisateur de l'interactivité technique, Revue Sciences et Techniques Educatives, pp.211-238, 2001.

S. George, Analyse automatique de conversations synchrones d'apprenants pour la détermination de comportements sociaux, Revue Sticef.org, vol.10, 2003.

P. Dessus, J. P. Pernin, and A. Lejeune, Prise en compte des schémas cognitifs dans les activités d'enseignement, EIAH, pp.95-100, 2007.

M. Baker, The function of argumentation dialogue in cooperative problem-solving, Proceedings of the 4th International Conference on Argumentation (ISSA'98). Amsterdam, pp.27-33, 1998.

A. Séjourné, M. Baker, K. Lund, and G. Molinari, Schématisation argumentative et co-élaboration de connaissances : le cas des interactions médiatisées par ordinateur, faut-il parler pour apprendre ?, Actes du colloque international -IUFM Nord-Pas de Calais, pp.1-4, 2004.