LDL for Collaborative Activities, Handbook of Visual Languages in Instructional Design: Theories and Practices. Hershey, PA: Idea Group, 2007. ,
Adaptive learning scenarios for detection of misconceptions about electricity and remediation, Interactive Computer Aided Learning, pp.27-29, 2006. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190713
Learning Design, A Handbook on Modeling Delivering Networked Education and training, pp.1-40, 2005. ,
Modeling Collaborative Learning Activities on e-Learning Platforms, Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06), pp.707-709, 2006. ,
DOI : 10.1109/ICALT.2006.1652540
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00962007
Enseigner l'électricité élémentaire, Résultats de recherche en didactique de la physique au service de la formation des maîtres, 1998. ,
A study of students??? understanding of electricity in five European countries, International Journal of Science Education, vol.6, issue.3, pp.303-316, 1988. ,
DOI : 10.1119/1.13226
From axiom to Dialogue, 1982. ,
DOI : 10.1515/9783110839807
Préfiguration d'un protocole de débat lycéen sur des questions socio-scientifique relatives au développement des neurosciences, pp.241-24812, 2005. ,
Concevoir des environnements pour apprendre : l'activité humaine, cadre organisateur de l'interactivité technique, Revue Sciences et Techniques Educatives, pp.211-238, 2001. ,
Analyse automatique de conversations synchrones d'apprenants pour la détermination de comportements sociaux, Revue Sticef.org, vol.10, 2003. ,
Prise en compte des schémas cognitifs dans les activités d'enseignement, EIAH, pp.95-100, 2007. ,
The function of argumentation dialogue in cooperative problem-solving, Proceedings of the 4th International Conference on Argumentation (ISSA'98). Amsterdam, pp.27-33, 1998. ,
Schématisation argumentative et co-élaboration de connaissances : le cas des interactions médiatisées par ordinateur, faut-il parler pour apprendre ?, Actes du colloque international -IUFM Nord-Pas de Calais, pp.1-4, 2004. ,