"What I think works well...": Learners' evaluation and actual usage of online tools

Abstract : This paper will describe and analyse data gathered during a pilot language course run fully online and based on a Moodle VLE. The new online tools, whether as part of an integrated VLE or separately, lend themselves to reflective learning (e.g. blogs) or collaborative group activities (e.g. wikis). This case study of two learners is based on the project “CyberDeutsch” at the Department of Languages of the Open University, a five week, intensive German course offered to self-selected intermediate level students.
Type de document :
Communication dans un congrès
Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 20 p., 2007
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [22 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00197207
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 14 décembre 2007 - 14:51:40
Dernière modification le : vendredi 27 mars 2015 - 14:57:21
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 07:33:04

Fichier

4_Final_Paper.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00197207, version 1

Collections

Citation

Ursula Stickler, Regine Hampel. "What I think works well...": Learners' evaluation and actual usage of online tools. Michael E. Auer. Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. Kassel University Press, 20 p., 2007. 〈hal-00197207〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

233

Téléchargements de fichiers

563