Y. Chevallard, L'analyse des pratiques enseignantes en théorie anthropologique du didactique La Pensée sauvage, en didactique des mathématiques, pp.221-226, 1999.

N. Balacheff, 10 issues to think about the future of research on TEL, Les Cahiers Leibniz, Kaleidoscope Research Report, 2006.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190343

S. E. Laubé and M. Guedj, De l'analyse historique au profit de l'analyse des situations didactiques, Numéro spécial des Cahiers du Centre F. Viète, ouvrage collectif, 2007.

J. Willamowski, F. Chevenet, and J. M. François, A development shell for cooperative problem-solving environments, Mathematics and Computers in Simulation, vol.36, issue.4-6, pp.361-379, 1994.
DOI : 10.1016/0378-4754(94)90070-1

B. Wielinga, W. V. Velde, G. Schreiber, and H. Akkermans, The KADS Knowledge Modelling Approach, Proceedings of the 2nd Japanese Knowledge Acquisition for Knowledge-Based Systems Workshop, pp.23-42, 1992.

S. Garlatti and S. Iksal, A Flexible Composition Engine for Adaptive Web Sites," in Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-Based Systems, LNCS, vol.3137, pp.115-125, 2004.