A. Dufresne, Conception d'interfaces pour l'apprentissage à distance. La Revue de l'Éducation à Distance, pp.177-200, 1997.

A. Dufresne, Model of an Adaptive Support Interface for Distance Learning, pp.334-343, 2000.
DOI : 10.1007/3-540-45108-0_37

A. Dufresne, ExploraGraph : Improving interfaces to improve adaptive support. Paper presented at the AIED, 2001.

J. Girard, G. Paquette, A. Miara, and K. Lundren, Intelligent assistance for webbased telelearning, Proceedings of AI-Ed'99: AI and Education, Open Learning environments, 1999.

J. Girard, G. Paquette, A. Miara, and K. Lundren, Intelligent assistance for webbased telelearning, Proceedings of AI-Ed'99, AI and Education, open learning environments, 1999.

S. Giroux, F. Pachet, G. Paquette, and J. Girard, Des systèmes conseillers épiphytes. Revue d'intelligence artificielle, pp.165-190, 1995.

R. Hotte, Encadrement assisté par ordinateur et formation à distance. Revue de l'éducation à distance, pp.37-53, 1993.

V. Kumar, Helping the peer helper, 2001.

M. Maina, Analyse de l'interface du Campus Virtuel par rapport aux activités du tuteur, 1999.

G. Paquette, La modélisation par objets typés: Une méthode de représentation pour les systèmes d'apprentissage et d'aide à la tâche, Sciences et techniques éducatives, vol.3, issue.1, pp.9-42, 1996.

G. Paquette, L'ingénierie du télé-apprentissage: Pour la représentation et l'acquisition des connaissances. Sainte-Foy: Presses de l, 2002.

G. Paquette, Modélisation des connaissances et des compétences, Sainte-Foy, 2002.

G. Paquette, C. Aubin, and F. Crevier, An intelligent support system for course design, Educational Technology, issue.9, pp.31-50, 1994.

G. Paquette, A. Brisebois, and D. Ruelland, Combining cognitive, affective, social and metacognitive learner attributes for assistance in distributed learning environments, 2002.

G. Paquette, F. Crevier, and C. Aubin, Méthode d'ingénierie d'un système d'apprentissage, Cognito, pp.37-52, 1997.

G. Paquette, F. Pachet, S. Giroux, and J. Girard, EpiTalk, a generic tool for the development of advisor systems, International Journal Of Artificial Intelligence in Education, vol.7, pp.349-370, 1996.

G. Paquette, C. Ricciardi-rigault, I. De-la-teja, and C. Paquin, Le Campus virtuel: Un réseau d'acteurs et de ressources, pp.85-101, 1997.

G. Paquette and P. Tchounikine, Contribution à l'ingénierie des systèmes conseillers : une approche méthodologique fondée sur l'analyse du modèle de la tâche, Sciences et Techniques Éducatives, vol.9, 2002.

R. C. Richey, D. C. Fields, and M. Foxon, Instructional design competencies: The standards, 2001.

D. Ruelland, Vers un modèle d'autogestion en situation de télé-apprentissage, 2000.

F. Saba, Helping students learn online: Learning how to learn, Distance Education Report, vol.3, issue.2, p.1, 1999.

M. J. Spector, M. C. Polson, and D. J. Muraida, Automating instructional design - Concepts and issues, 1993.

P. Tchounikine, Des outils d'analyse d'un modèle MOT et une méthode d'ingénierie de systèmes conseillers, 1998.

R. D. Tennyson and . Barron, Automating instructional design : computer-based development and delivery tools, 1995.
DOI : 10.1007/978-3-642-57821-2

J. Vassileva, J. Greer, and G. Mccalla, A multi-agent design of peer-help environment, Proceedings of AI-Ed'99, AI and Education, open learning environments, 1999.

R. Winkels, Explorations in intelligent tutoring and help, 1992.