Conception d'interfaces pour l'apprentissage à distance. La Revue de l'Éducation à Distance, pp.177-200, 1997. ,
Model of an Adaptive Support Interface for Distance Learning, pp.334-343, 2000. ,
DOI : 10.1007/3-540-45108-0_37
ExploraGraph : Improving interfaces to improve adaptive support. Paper presented at the AIED, 2001. ,
Intelligent assistance for webbased telelearning, Proceedings of AI-Ed'99: AI and Education, Open Learning environments, 1999. ,
Intelligent assistance for webbased telelearning, Proceedings of AI-Ed'99, AI and Education, open learning environments, 1999. ,
Des systèmes conseillers épiphytes. Revue d'intelligence artificielle, pp.165-190, 1995. ,
Encadrement assisté par ordinateur et formation à distance. Revue de l'éducation à distance, pp.37-53, 1993. ,
Helping the peer helper, 2001. ,
Analyse de l'interface du Campus Virtuel par rapport aux activités du tuteur, 1999. ,
La modélisation par objets typés: Une méthode de représentation pour les systèmes d'apprentissage et d'aide à la tâche, Sciences et techniques éducatives, vol.3, issue.1, pp.9-42, 1996. ,
L'ingénierie du télé-apprentissage: Pour la représentation et l'acquisition des connaissances. Sainte-Foy: Presses de l, 2002. ,
Modélisation des connaissances et des compétences, Sainte-Foy, 2002. ,
An intelligent support system for course design, Educational Technology, issue.9, pp.31-50, 1994. ,
Combining cognitive, affective, social and metacognitive learner attributes for assistance in distributed learning environments, 2002. ,
Méthode d'ingénierie d'un système d'apprentissage, Cognito, pp.37-52, 1997. ,
EpiTalk, a generic tool for the development of advisor systems, International Journal Of Artificial Intelligence in Education, vol.7, pp.349-370, 1996. ,
Le Campus virtuel: Un réseau d'acteurs et de ressources, pp.85-101, 1997. ,
Contribution à l'ingénierie des systèmes conseillers : une approche méthodologique fondée sur l'analyse du modèle de la tâche, Sciences et Techniques Éducatives, vol.9, 2002. ,
Instructional design competencies: The standards, 2001. ,
Vers un modèle d'autogestion en situation de télé-apprentissage, 2000. ,
Helping students learn online: Learning how to learn, Distance Education Report, vol.3, issue.2, p.1, 1999. ,
Automating instructional design - Concepts and issues, 1993. ,
Des outils d'analyse d'un modèle MOT et une méthode d'ingénierie de systèmes conseillers, 1998. ,
Automating instructional design : computer-based development and delivery tools, 1995. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-57821-2
A multi-agent design of peer-help environment, Proceedings of AI-Ed'99, AI and Education, open learning environments, 1999. ,
Explorations in intelligent tutoring and help, 1992. ,