Contribution de la didactique et de l'épistémologie aux recherches en EIAO, 1991. ,
Transposition informatiques, Eds) Vingt ans de didactique des mathématiques en France, 1993. ,
Modélisation de l'apprenant, Recherches en Didactique des Mathématiques, 1993. ,
L'observation des activités didactiques. Revue française de pédagogie, p.45, 1978. ,
DOI : 10.3406/rfp.1978.1669
URL : http://hal.archives-ouvertes.fr/docs/00/51/51/06/PDF/L_observation_des_activitA_s_didactiques_.pdf
Fondements et méthodes de la didactique des mathématiques, Recherches en didactique des mathématiques, VII, issue.2, pp.33-116, 1986. ,
Situated learning ? Toward a new epistemology of learning. Palo Alto : Institute for research on learning, 1989. ,
The Environment Module of Intelligent Tutorial Systems, Foundations of Intelligent Tutorial Systems, pp.108-142, 1988. ,
The epistemology of a rule-based expert system ???a framework for explanation, Artificial Intelligence, vol.20, issue.3, pp.215-251, 1983. ,
DOI : 10.1016/0004-3702(83)90008-5
Cognitive Apprenticeship, Thinking: The Journal of Philosophy for Children, vol.8, issue.1, pp.453-494, 1989. ,
DOI : 10.5840/thinking19888129
Situated learning : Legitimate Peripheral Participation, 1989. ,
DOI : 10.1017/CBO9780511815355
Epistemological Problems of Artificial Intelligence, Proceedings IJCAI- 77, pp.1038-1082, 1977. ,
Artificial Intelligence and Tutoring Systems, 1987. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00703016