Foundations and opportunities for an interdisciplinary science of learning

Abstract : In this chapter, we argue that the learning sciences are poised for a "decade of synergy." We focus on several key traditions of theory and research with the potential for mutually influencing one another in ways that can transform how we think about the science of learning, as well as how future educators and scientists are trained.
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
K. Sawyer. The Cambridge Handbook of the Learning Sciences, Cambridge University Press, pp.39-77, 2005
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [112 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190629
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 23 novembre 2007 - 08:53:56
Dernière modification le : vendredi 10 août 2018 - 10:18:01
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 04:33:49

Fichier

A129_LIFE_CHLS.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00190629, version 1

Collections

Citation

John Bransford, Brigid Barron, Roy D. Pea, Andrew Meltzoff, Pat Kuhl, et al.. Foundations and opportunities for an interdisciplinary science of learning. K. Sawyer. The Cambridge Handbook of the Learning Sciences, Cambridge University Press, pp.39-77, 2005. 〈hal-00190629〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

577

Téléchargements de fichiers

741