Instruments of semiotic mediation in algebra, an example

Abstract : The paper presents a class discussion which was set up within a long term experiment concerning the use of a software, L'Algebrista, to introduce pupils to theoretical thinking and symbolic manipulation. From the analysis of the discussion we will illustrate some aspects of how a teacher can use an instrument of semiotic mediation in order to guide the genesis and evolution of new concepts.
Type de document :
Communication dans un congrès
by: Mariotti, M. Alessandra. Third Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 3), 2004, Bellaria, Italy. Publisher & Imprint Pisa, 8 p., 2004
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [5 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190518
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 23 novembre 2007 - 08:48:49
Dernière modification le : vendredi 27 mars 2015 - 14:57:00
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 04:19:12

Fichier

Cerulli-M-2004.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00190518, version 1

Collections

Citation

Michele Cerulli. Instruments of semiotic mediation in algebra, an example. by: Mariotti, M. Alessandra. Third Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 3), 2004, Bellaria, Italy. Publisher & Imprint Pisa, 8 p., 2004. 〈hal-00190518〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

221

Téléchargements de fichiers

60