Multimedia and the learner's experience of narrative

Abstract : This paper reports on research findings which show that the narrative structure of multimedia programs, or sometimes the lack of it, affects learners' comprehension, often adversely [1,2]. It also reports on initial findings from our current research which aims to develop a theoretical understanding of the forms and functions of narrative in interactive media, based on empirical research, and capable of informing instructional design.
Type de document :
Article dans une revue
Computers and Education, Elsevier, 1998, 31(2), pp.229-242. 〈10.1016/S0360-1315(98)00041-4〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [6 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190498
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 23 novembre 2007 - 08:48:22
Dernière modification le : vendredi 27 mars 2015 - 14:56:59
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 04:17:19

Fichier

LAURILLARD-DIANA-1998.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Diana Laurillard. Multimedia and the learner's experience of narrative. Computers and Education, Elsevier, 1998, 31(2), pp.229-242. 〈10.1016/S0360-1315(98)00041-4〉. 〈hal-00190498〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

216

Téléchargements de fichiers

391