Literature Review of E-assessment

Abstract : The authors of this review provide a compelling argument for the central role of assessment in shaping educational practice. They outline the challenges and opportunities posed by the changing global world around us, and the potential role of technologies in our assessment practices. Both optimistic and practical, the review summarises existing research and emergent practice, and provides a blueprint for thinking about the risks and potential that awaits us in this area.
Type de document :
Autre publication
A NESTA Futurelab Research report - report 10. 2004
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [7 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190440
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 23 novembre 2007 - 08:46:38
Dernière modification le : vendredi 27 mars 2015 - 14:56:57
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 04:10:01

Fichier

ridgway-j-2004-r10.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00190440, version 1

Collections

Citation

Jim Ridgway, Sean Mccusker, Daniel Pead. Literature Review of E-assessment. A NESTA Futurelab Research report - report 10. 2004. 〈hal-00190440〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

184

Téléchargements de fichiers

3517