Analyse de fichiers de traces d'étudiants : aspects didactiques - TeLearn Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation) Année : 2005

Analyse de fichiers de traces d'étudiants : aspects didactiques

Résumé

Users of a learning platforms are usually required to log in, that provides a great deal of data. The general question studied here is: how to exploit this data to help the different actors involved? At first let us introduce the platform and the experiments we conducted. Then we use a didactic model to produce a qualitative analysis from the quantitative data collected. A simple exercise classification emerges from the construction of two indicators. It is consistent with the different experiments and relevant to the a priori didactic analysis. That allows us to organize results and perspectives according to the exercise classification and adapted to each role : designer, didactic researcher, and teacher.
Fichier principal
Vignette du fichier
sticef_2005_vandebrouck_cazes.pdf (504.62 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00190432 , version 1 (23-11-2007)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00190432 , version 1

Citer

Fabrice Vandebrouck, Claire Cazes. Analyse de fichiers de traces d'étudiants : aspects didactiques. STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2005, Volume 12, pp.1-33. ⟨hal-00190432⟩
138 Consultations
315 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More