Analyse de fichiers de traces d'étudiants : aspects didactiques

Abstract : Users of a learning platforms are usually required to log in, that provides a great deal of data. The general question studied here is: how to exploit this data to help the different actors involved? At first let us introduce the platform and the experiments we conducted. Then we use a didactic model to produce a qualitative analysis from the quantitative data collected. A simple exercise classification emerges from the construction of two indicators. It is consistent with the different experiments and relevant to the a priori didactic analysis. That allows us to organize results and perspectives according to the exercise classification and adapted to each role : designer, didactic researcher, and teacher.
Type de document :
Article dans une revue
Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation, ATIEF, 2005, Volume 12, pp.1-33
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [11 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190432
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 23 novembre 2007 - 08:46:16
Dernière modification le : lundi 20 novembre 2017 - 15:18:02
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 04:08:57

Fichier

sticef_2005_vandebrouck_cazes....
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00190432, version 1

Collections

Citation

Fabrice Vandebrouck, Claire Cazes. Analyse de fichiers de traces d'étudiants : aspects didactiques. Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation, ATIEF, 2005, Volume 12, pp.1-33. 〈hal-00190432〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

265

Téléchargements de fichiers

176