Supporting teachers when diagnosing their students in algebra

Abstract : In this paper we will describe our current work on the Lingot project. We will focus on the description of a software called « Pépite », the objective of which is to help teachers diagnose their students' algebra competencies. Then we will show how different uses of Pepite by teachers lead us to define several types of diagnosis in order to fit better various users' needs.
Type de document :
Communication dans un congrès
E. Delozanne, K. Stacey. Artificial Intelligence in Education, 2003, Sydney, Australia. IOS Press, Amsterdam, pp.461-470, 2003
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [14 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190375
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 23 novembre 2007 - 08:43:08
Dernière modification le : vendredi 4 janvier 2019 - 17:32:32
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 04:02:54

Fichier

Delozanne-2003.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00190375, version 1

Citation

Elisabeth Delozanne, Brigitte Grugeon, Dominique Previt, Pierre Jacoboni. Supporting teachers when diagnosing their students in algebra. E. Delozanne, K. Stacey. Artificial Intelligence in Education, 2003, Sydney, Australia. IOS Press, Amsterdam, pp.461-470, 2003. 〈hal-00190375〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

377

Téléchargements de fichiers

227