Designer integration in training cycles : IEEE LTSA model adaptation

Abstract : This paper describes an architecture centered on a component model for the course cycle. This model guides a re-engineering process based on the observed use scenarii. It is applied in an institutional framework and uses learning devices provided by the open source community. The architecture integrates the latest works on learning technology standards.
keyword : reengineering
Type de document :
Communication dans un congrès
Jean-Philippe Pernin, Florence Michau. CALIE 2004, International Conference on Computer Aided Learning in Engineering Education, 2004, Grenoble, France. 12 p., 2004
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [8 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190308
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 23 novembre 2007 - 08:40:24
Dernière modification le : jeudi 11 janvier 2018 - 06:14:33
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 03:54:56

Fichier

Alain-Corbiere-2004.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00190308, version 1

Collections

Citation

Alain Corbière, Christophe Choquet. Designer integration in training cycles : IEEE LTSA model adaptation. Jean-Philippe Pernin, Florence Michau. CALIE 2004, International Conference on Computer Aided Learning in Engineering Education, 2004, Grenoble, France. 12 p., 2004. 〈hal-00190308〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

370

Téléchargements de fichiers

218