Teacher's role and reproducibility of didactical situations, Educational Studies in Mathematics, vol.15, issue.4, pp.5-29, 1992. ,
DOI : 10.1007/BF00302312
Épistémologie et didactique. Recherches en didactique des mathématiques, pp.241-285, 1991. ,
Functions from an algebraic and graphic point of view: cognitive difficulties and teaching practices, The concept of Function. (MAA Notes, pp.109-132, 1992. ,
La formation de l'esprit scientifique, 1938. ,
Conception, connaissance et concept, Didactique et technologies cognitives en mathématiques, pp.219-244, 1994. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01072247
Conception, propriété du système sujet/milieu, pp.215-229, 1995. ,
Le sens pratique, Actes de la recherche en sciences sociales, vol.2, issue.1, 1980. ,
DOI : 10.3406/arss.1976.3383
Theory of didactical situations in mathematics, 1997. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00699759
Misconceptions " accross subject matters: charting the course from a constructivist perspective, Proceedings of the Annual meeting of the American Educational Research Association, 1990. ,
Caractérisation des conceptions du concept de fonction, 1999. ,
Psychologie et pédagogie, 1969. ,
A modelling challenge : untangling learner knowledge Publié dans : L'apprentissage, une approche transdisciplinaire, Orsay : Institut des Sciences Cognitives et de la Communication, pp.7-16, 2000. ,
Pour une approche naturaliste de la connaissance, Lekton, vol.4, issue.2, pp.199-241, 1994. ,
On 15-17 years old students' conceptions of functions, iteration of functions and attractive fixed points, 1989. ,
un système cognitif sans neurones : les capacités d'adaptation, d'apprentissage et de mémoire du système immunitaire, Intellectika, vol.18, pp.15-43, 1994. ,
Quelques orientations théoriques et méthodologiques des recherches françaises en didactique des mathématiques, Recherches en didactique des mathématiques, pp.215-231, 1981. ,
La théorie des champs conceptuels. Recherches en didactique des mathématiques, pp.133-169, 1991. ,
The function concept as a prototype for problems in mathematics education The concept of Function, (MAA Notes, vol.25, pp.195-213, 1992. ,