G. Arsac, N. Balacheff, and M. Mante, Teacher's role and reproducibility of didactical situations, Educational Studies in Mathematics, vol.15, issue.4, pp.5-29, 1992.
DOI : 10.1007/BF00302312

M. Artigue, Épistémologie et didactique. Recherches en didactique des mathématiques, pp.241-285, 1991.

M. Artigue, Functions from an algebraic and graphic point of view: cognitive difficulties and teaching practices, The concept of Function. (MAA Notes, pp.109-132, 1992.

G. Bachelard, La formation de l'esprit scientifique, 1938.

N. Balacheff, Conception, connaissance et concept, Didactique et technologies cognitives en mathématiques, pp.219-244, 1994.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01072247

N. Balacheff, Conception, propriété du système sujet/milieu, pp.215-229, 1995.

P. Bourdieu, Le sens pratique, Actes de la recherche en sciences sociales, vol.2, issue.1, 1980.
DOI : 10.3406/arss.1976.3383

G. Brousseau, Theory of didactical situations in mathematics, 1997.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00699759

J. Confrey, Misconceptions " accross subject matters: charting the course from a constructivist perspective, Proceedings of the Annual meeting of the American Educational Research Association, 1990.

N. Gaudin, Caractérisation des conceptions du concept de fonction, 1999.

J. Piaget, Psychologie et pédagogie, 1969.

N. Balacheff, A modelling challenge : untangling learner knowledge Publié dans : L'apprentissage, une approche transdisciplinaire, Orsay : Institut des Sciences Cognitives et de la Communication, pp.7-16, 2000.

A. Pichot, Pour une approche naturaliste de la connaissance, Lekton, vol.4, issue.2, pp.199-241, 1994.

A. Sierpinska, On 15-17 years old students' conceptions of functions, iteration of functions and attractive fixed points, 1989.

J. Stewart, un système cognitif sans neurones : les capacités d'adaptation, d'apprentissage et de mémoire du système immunitaire, Intellectika, vol.18, pp.15-43, 1994.

G. Vergnaud, Quelques orientations théoriques et méthodologiques des recherches françaises en didactique des mathématiques, Recherches en didactique des mathématiques, pp.215-231, 1981.

G. Vergnaud, La théorie des champs conceptuels. Recherches en didactique des mathématiques, pp.133-169, 1991.

S. Vinner, The function concept as a prototype for problems in mathematics education The concept of Function, (MAA Notes, vol.25, pp.195-213, 1992.