Re-engineering of collaborative e-learning systems: evaluation of system, collaboration and acquired knowledge qualities

Abstract : This paper relates an experimentation of a collaborative e-learning system. In this kind of system, tracks arising from communication tools allow to build useful indicators for all system actors. We show how tracks are analyzed and how this analysis is useful for reengineering purposes.
Type de document :
Communication dans un congrès
12th Artificial Intelligence in Education AIED, 2005, Amsterdam, Netherlands. pp.9-16, 2005
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [6 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190237
Contributeur : Jerome Zeiliger <>
Soumis le : vendredi 23 novembre 2007 - 08:38:01
Dernière modification le : jeudi 22 février 2018 - 01:01:11
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 03:48:04

Fichier

Barre-Vincent-2005.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00190237, version 1

Collections

Citation

Vincent Barré, Hassina El-Kechaï, Christophe Choquet. Re-engineering of collaborative e-learning systems: evaluation of system, collaboration and acquired knowledge qualities. 12th Artificial Intelligence in Education AIED, 2005, Amsterdam, Netherlands. pp.9-16, 2005. 〈hal-00190237〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

348

Téléchargements de fichiers

238