Teachers Empowering Teachers: Vertically-Integrated, Inquiry-Based Geometry in School Classrooms, Mathematics Teacher, vol.90, issue.3, pp.254-255, 1996. ,
Teacher training as a key issue for the integration of computer technologies, Information and Communication Technologies in School Mathematics, pp.121-130, 1998. ,
DOI : 10.1007/978-0-387-35287-9_15
Learning Mathematics in a CAS Environment: The Genesis of a Reflection about Instrumentation and the Dialectics between Technical and Conceptual Work, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.7, issue.3, pp.245-274, 2002. ,
DOI : 10.1023/A:1022103903080
Theory of didactic situations, 1997. ,
L'analyse des pratiques enseignantes en théorie anthropologique du didactique, Recherches en didactique des mathématiques, vol.19, issue.2, pp.221-266, 1999. ,
SFoDEM : un dispositif de Formation à distance pour accompagner les enseignants dans l'intégration des TICE en mathématiques, Intégration des Technologies dans l'Enseignement des Mathématiques, Colloque européen, IUFM, Reims, 2003. ,
Formation aux TICE: concevoir un dispositif d'enseignement autour d'un fichier rétroprojetable', in L'enseignement des mathématiques dans les pays francophones, 2000. ,
The didactical challenge of symbolic calculators: turning a computational device into a mathematical instrument, 2004. ,
DOI : 10.1007/b101602
Ungang der LehrerInnen mit der instrumentalen Genese in CAS-Umgebungen: Notwendigkeit von instrumentalen Orchestrierungen, Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, pp.204-211, 2002. ,
DOI : 10.1007/BF02655823
The impact of teacher privileging on learning differentiation with technology, Mathematical Didactics: Research Findings and Future Directions Third Conference of the European Society for Research in Mathematics Education, Bellaria, <www.unipi.it, pp.143-163, 2001. ,
Vers un usage banalisé de Cabri-Géomètre en classe de seconde: analyse des facteurs de l'intégration, Calculatrices symboliques et géométriques dans l'enseignement des mathématiques, colloque francophone européen, pp.79-94, 1998. ,
Technology and Mathematics Education: A Multidimensional Study of the Evolution of Research and Innovation, Second International Handbook of Mathematics Education, pp.239-271, 2003. ,
DOI : 10.1007/978-94-010-0273-8_9
Teachers' classrom interactions in ICT-based mathematics lessons, Psychology in Mathematics Education 25, pp.383-390, 2001. ,
Instrument Mediated Activity in Situations, People and Computers XV -Interactions Without Frontiers, pp.17-30, 2001. ,
DOI : 10.1007/978-1-4471-0353-0_2
Managing the Complexity of Human/Machine Interactions in Computerized Learning Environments: Guiding Students??? Command Process through Instrumental Orchestrations, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.9, issue.3, 2004. ,
DOI : 10.1007/s10758-004-3468-5
Au fond de l'apprentissage, la conceptualisation, Ecole d'été de didactique des mathématiques, pp.174-185, 1996. ,
DOI : 10.3917/puf.barbi.2011.01.0275
Usage des tuteurs intelligents: prise en compte du contexte, rôle du maître, Deuxièmes journées Environnements Informatiques d'Apprentissage avec l, pp.239-246, 1991. ,
Communities of practice, 1998. ,
DOI : 10.1017/CBO9780511803932