L'analyse des pratiques enseignantes en théorie anthropologique du didactique. La Pensée sauvage, en didactique des mathématiques, pp.221-226, 1999. ,
10 issues to think about the future of research on TEL. Les Cahiers Leibniz, Kaleidoscope Research Report, issue.147, p.2006 ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190343
Etude du potentiel du langage IMS-LD pour scénariser des situations d'apprentissage : résultats et propositions, Pernin J-P. et Godinet H. (dir.) , actes électroniques du colloque Scénarios, pp.57-63, 2006. ,
The Co-Design of Scenarios for a Didactic-based E-learning System viewed as an Adaptive Virtual Document, 2006 2nd International Conference on Information & Communication Technologies, 2006. ,
DOI : 10.1109/ICTTA.2006.1684436
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00197388
Scénarios intégrant les TICE : les méthodologies et les cadres théoriques à l'oeuvre dans la recherche MODALES. in 8ème Biennale de l'Education, Colloque "Scénariser l'enseignement et l'apprentissage : une nouvelle compétence pour le praticien, 2006. ,
De l'analyse historique au profit de l'analyse des situations didactiques. Numéro spécial des Cahiers du Centre F. Viète, ouvrage collectif, 2007. ,
A development shell for cooperative problem-solving environments, Mathematics and Computers in Simulation, vol.36, issue.4-6, pp.4-6, 1994. ,
DOI : 10.1016/0378-4754(94)90070-1
Course generation based on HTN planning, Proceedings of 13th annual Workshop of the SIG Adaptivity and User Modeling in Interactive Systems, pp.75-79, 2005. ,
DOI : 10.1016/j.eswa.2008.12.043
DSTM: a framework to operationalise and refine a problem solving method modeled in terms of tasks and methods, Expert Systems with Applications, vol.16, issue.2, pp.105-120, 1999. ,
DOI : 10.1016/S0957-4174(98)00065-7
User Models in Dialog Systems, 1989. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-83230-7
SCARCE, Adaptable and Adaptive Hypermedia Systems, pp.206-224, 2004. ,
DOI : 10.4018/978-1-59140-567-2.ch011
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01434496