. Bibliographie, C. Barré, V. Barré, C. Choquet, A. Corbière et al., Usage Analysis in an e-Learning System: LD Representation Significance, th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, pp.8-9, 2004.

A. Corbière and C. Choquet, Re-Engineering Method for Multimedia System in Education, IEEE Sixth International Symposium on Multimedia Software Engineering, pp.13-15, 2004.
DOI : 10.1109/MMSE.2004.65

O. Gapenne, « Alternatives en sciences cognitives : enjeux et débats », Colloque ARCo'04, Revue d'intelligence artificielle, pp.1-2

H. Garfinkel, Studies in ethnomethodology, 1967.

C. T. Schmidt, P. Cottier, and C. Choquet, Learning with the Artificial Sciences, Toulouse, Conference on the History of Computing in Education, pp.22-26, 2004.
DOI : 10.1007/1-4020-8136-7_4

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01434505

C. E. Shannon, A mathematical theory of communication, Bell System Techn. Journ, juillet et octobre, 1948.

G. Simondon, Du mode d'existence des objets techniques, 1958.

A. Tricot, F. Plégat-soutjis, J. Camps, A. Amiel, G. Lutz et al., utilisabilité, acceptabilité : interpréter la relation entre trois dimensions de l'évaluation des EIAH, Actes de la conférence EIAH 2003, pp.15-17, 2003.