. Enfin, il nous faut prévoir des outils graphiques d'aide à l'annotation des traces qui permettraient à l'animateur d'une séance pédagogique d'avoir le même genre de schémas que ceux présentés dans ce papier

. De-manière-plus-générale, accroître la richesse du niveau d'observation et expliciter finement le déroulement d'une séance pédagogique sont des étapes primordiales. Elles permettront, dans un premier temps, d'améliorer la qualité des scénarios pédagogiques mis en oeuvre et

. Bibliographie, J. M. Adam, B. Meillon, M. Dubois, and A. Tcherkassof, Methodology and tools based on video observation and eye tracking to analyze facial expressions recognition, 4th International Conference on Methods and Techniques in Behavioral Research, 2002.

R. Cooley, B. Mobasher, and J. Srivastava, Data Preparation for Mining World Wide Web Browsing Patterns, Knowledge and Information Systems (KAIS), pp.5-32, 1999.
DOI : 10.1007/BF03325089

URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.11.3835

J. M. Heraud, L. France, and A. Mille, Pixed: An ITS that guides students with the help of learners' interaction log, Workshop Analyzing Student-Tutor Interaction Logs to Improve Educational Outcomes at the Int. Conference on Intelligent Tutoring Systems, pp.57-64, 2004.

J. C. Marty, J. M. Heraud, T. Carron, and L. France, A quality approach for collaborative learning scenarios, Learning Technology newsletter of IEEE Computer Society, pp.46-48, 2004.

M. C. Paulk, B. Curtis, M. B. Chrissis, and C. V. Weber, Capability maturity model, version 1.1, IEEE Software, vol.10, issue.4, pp.18-27, 1993.
DOI : 10.1109/52.219617

O. R. Zaiane-o1-]-zaïane, Web Usage Mining for a Better Web-Based Learning Environment, Conference on Advanced Technology for Education, pp.60-64, 2001.

W. Références-sur-le, IMS Global Learning Consortium: Learning Design Specification