Recherche - TeLearn Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

1 353 résultats
Image document

Diagnostic et aide dans un environnement d'apprentissage ouvert : Un exemple en chimie, SCHNAPS

François-Marie Blondel , Monique Schwob , Martial Tarizzo
Sciences et Techniques Educatives, 1997, 4, pp.377-412
Article dans une revue hal-00002155v2
Image document

Elup Editor Conceptual Guide and User Manual

Michèle Joab
2007, pp.87
Rapport lirmm-00138492v1
Image document

Cas d'utilisation d'ontologies hétérogènes dans les EIAH

Amel Bouzeghoub , Claire Lecocq
2005
Pré-publication, Document de travail hal-00005670v1
Image document

LOM et l'indexation de ressources scientifiques Vers de bonnes pratiques pour l'Université en Ligne

Brigitte de La Passardière , Pierre Jarraud
EIAH 2005 - Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, May 2005, Montpellier, France. pp.57-68
Communication dans un congrès hal-00005702v1
Image document

Les avis individuels sont-ils pris en compte lors d'une activité collaborative à distance ? Quels sont les effets des modalités du travail collaboratif sur les avis individuels lors d'un débat d'opinion mené à distance ?

Bruno de Lièvre , Christian Depover , Albert Strebelle
2005
Pré-publication, Document de travail hal-00005705v1
Image document

Platon-1 : quelques dimensions pour l'analyse des travaux de recherche en conception d'EIAH

Pierre Tchounikine
2004
Pré-publication, Document de travail hal-00002999v1
Image document

En quoi les TIC changent-elles les pratiques d'ingénierie pédagogique du professeur d'université?

Josianne Basque
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 2004, 1 (3), pp.7-13
Article dans une revue hal-00190670v1

Using a Grid Platform for Enabling Real Time User Modeling in On-line Campus

Santi Caballé , Fatos Xhafa , Thanasis Daradoumis , Joan Esteve , Leonard Barolli , et al.
First International Conference on Complex, Intelligent and Software Intensive Systems (CISIS 2007), 2007, Austria. pp.35-42, ⟨10.1109/CISIS.2007.54⟩
Communication dans un congrès hal-00190816v1
Image document

A Review on Resource Provisioning Algorithms Optimization Techniques in Cloud Computing

M R Sumalatha , M Anbarasi
International Journal of Electrical and Computer Engineering, 2019, ⟨10.11591/ijece.v9i1.pp629-634⟩
Article dans une revue hal-02940032v1
Image document

Conception et réalisation de ressources pédagogiques vivantes : des ressources intégrant les TICE en mathématiques

Michèle Joab , Dominique Guin , Luc Trouche
EIAH'03 : Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Apr 2003, Strasbourg, France, France. pp.259-270
Communication dans un congrès lirmm-00138490v1
Image document

DIANE (Diagnostic Informatique sur l'Arithmétique au Niveau Elémentaire)

Khider Hakem , Emmanuel Sander , Jean-Marc Labat
2005
Pré-publication, Document de travail hal-00005704v1

A Review of Constructivist Learning Methods with supporting Tooling in ICT Higher Education: Defining Different Types of Scaffolding

Javier Melero , Davinia Hernández-Leo , Josep Blat
Journal of Universal Computer Science, 2012, 18 (16), pp.2334-2360
Article dans une revue hal-00777118v1
Image document

Workshop 2: Methods and models of next generation technology enhanced learning

Daisy Mwanza-Simwami , Agnes Kukulska-Hulme , Gill Clough , Denise Whitelock , Rebecca Ferguson
2011
Rapport hal-00722858v1
Image document

E-learning environments in medical education: how pervasive computing can influence the educational process

Stathis Konstantinidis , Panagiotis D. Bamidis
Balkan Conference in Informatics (BCI 2007), 2007, Bulgaria. pp.291-300
Communication dans un congrès hal-00190061v1
Image document

Calculators, graphs, gestures and the production of meaning

Luis Radford , Serge Demers , José Guzmán , Michele Cerulli
27 Conference of the international group for the psychology of mathematics education (PME27 –PMENA25), 2003, Honolulu, United States. pp.55-62
Communication dans un congrès hal-00190515v1
Image document

Designing Instructional Examples to Reduce Intrinsic Cognitive Load: Molar versus Modular Presentation of Solution Procedures

Peter Gerjets , Katharina Scheiter , Richard Catrambone
Instructional Science, 2004, 32 (1-2), pp.33-58. ⟨10.1023/B:TRUC.0000021809.10236.71⟩
Article dans une revue hal-00197417v1
Image document

The Diver Project: Interactive Digital Video Repurposing

Roy D. Pea , Michael Mills , Joseph Rosen , Kenneth Dauber , Wolfgang Effelsberg , et al.
IEEE MultiMedia, 2004, 11(1), pp.54 - 61. ⟨10.1109/MMUL.2004.1261108⟩
Article dans une revue hal-00190618v1
Image document

An Ontology-based Referencing of Actors, Operations and Resources in eLearning Systems

Gilbert Paquette , Ioan Rosca
2nd International Workshop on Applications of Semantic Web Technologies for E-Learning (SW-EL), August 2004, 2004, Einhoven, Netherlands. 10 p
Communication dans un congrès hal-00190376v1
Image document

Ontological Modeling Approach to Blending Theories for Instructional and Learning Design

Yusuke Hayashi , Jacqueline Bourdeau , Riichiro Mizoguchi
14th International Conference on Computers in Education (ICCE2006), 2006, Beijing, China. pp.37-44
Communication dans un congrès hal-00190658v1

Le rôle de l'ingénierie ontologique dans le domaine des EIAH

Riichiro Mizoguchi , Jacqueline Bourdeau
STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2004, 11, pp.231-246
Article dans une revue hal-00190790v1
Image document

Socio-cognitive Engineering

Mike Sharples
C. Ghaoui. Encyclopedia of Human-Computer Interaction, IGI Global, pp.542-547, 2006, Encyclopedia of Human-Computer Interaction
Chapitre d'ouvrage hal-00190312v1
Image document

COML (Classroom Orchestration Modelling Language) and Scenarios Designer: Toolsets to Facilitate Collaborative Learning in a One-to-One Technology Classroom

Jitti Niramitranon , Mike Sharples , Chris Greenhalgh
Kaleidoscope Convergence Workshop, 2006, Amsterdam, Netherlands. pp.17-24
Communication dans un congrès hal-00190507v1
Image document

The Model of Collaborative Learning GRID to activate interactivity for Knowledge Building

Toshio Okamoto , Mizue Kayama
4th International LEGE-WG Workshop Towards a European Learning Grid Infrastructure Progressing with a European Learning Grid, Stuttgart, Germany, April 27-28, 2004, 2004, Stuttgart, Germany. pp.5
Communication dans un congrès hal-00190480v1
Image document

Digital literacy – towards a re description of literacy for the digital learning environments

Leif M. Hokstad , Carl F. Dons
Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. 9 p
Communication dans un congrès hal-00257124v1
Image document

Systems Support for Collaborative Learning

Collin Allison , Alan Ruddle , Rosa Michaelson
1st LEGE-WG International Workshop on Educational Models for GRID Based Services, Lausanne, Switzerland, 2002, Lausanne, Switzerland. pp.6
Communication dans un congrès hal-00190446v1
Image document

The Challenge of Change: Reducing Conflict in Implementing e-Learning

Rosa Michaelson
2nd International LeGE-WG Workshop on e-Learning and Grid Technologies: A Fundamental Challenge for Europe, Paris, France. 3rd & 4th March 2003, 2003, Paris, France. pp.5
Communication dans un congrès hal-00190459v1
Image document

Selected Papers from the Kaleidoscope Convergence Workshop

Ulrich Hoppe , Judith Schoonenboom , Mike Sharples , Barbara Wasson
Ulrich Hoppe, Judith Schoonenboom, Mike Sharples, Barbara Wasson. Les cahiers du laboratoire Leibniz, 50 p., 2006
Ouvrages hal-00190505v1

Embedding email in primary schools: developing a tool for collective reflection

Bregje de Vries , Hans van Der Meij , Kerst Boersma , Jules Pieters
Journal of Educational Computing Research, 2005, 32 (2), pp.167-183
Article dans une revue hal-00190836v1

Progressive computer-supported modelling as a learner activity: A tool for understanding

Elwin Savelsbergh , Ad Mooldijk
R. Pinto and S. Surinach. Physics teacher education beyond 2000, Paris : Elsevier Editions, pp.629-632, 2001
Chapitre d'ouvrage hal-00190839v1
Image document

Collaborative learning - New learning models and applications

Nelida Nedelcut , Pop Ciprian , Sebastian Nedelcut
Conference ICL2007, September 26 -28, 2007, 2007, Villach, Austria. 4 p
Communication dans un congrès hal-00257141v1